er denne gang om sporvognslinie 3 og dens overgang til busdrift i weekenden 27.-28.april 1968. Motiverne er bl.a. fra sidste vogn på Mozarts Plads og ved Frederiksholm, hvor nogle passagerer afkoblede bivognen, hvilket forsinkede kørselen til Århusgade Remise en lille time. Desuden glimt fra premieresøndagen. Det var ved denne lejlighed, at linien blev forlænget til Hammelstrupvej/Valbyparken. Se ruten på hængeskiltet.
Der er ca. 60 år mellem disse to nr. 190. I øvrigt en ultramillimeterfantastiskflot vognparkering.
Hængeskiltet de sidste 2 uger i sporvognene.
De sidste dage og ikke mindst den sidste aften var alle frontskiltene “faldet af”.
Planmæssig afgang mod SVANEM. REM. kl. 01.07
Poul Erik (“Gokke”) var liniens sidste vognstyrer.
Dagbladet Aktuelts foto, der viser “Gokke”, KELA 43 m.fl.
Ukendte passagerer koblede ved Frederiksholm bivognen fra.
Ved videre kørsel overreves straks el-kablet. En remisearbejder fra Valby Remise blev tilkaldt.
Dermed bivognen uden lys og bremseeffekt.
Følgelig blev alle passagererne gennet sammen i motorvognen inden videre kørsel. KELA 43 t.v..
1. bus om morgenen på Melchiors Plads. Chaufføren udstyret med en velkomstblomst.
Sporvejsorkesteret musicerede søndag formiddag på bl.a. Enghave Plads. Direktøren K N Andersen foran “fremtidens bus” (serie 1).
Drifts- og ekstrabusser ved den nye endestation om søndagen
Tekst og fotos: KELA 43 / Torben Liebst
Web/ Søren Meyer